понеделник, 15 септември 2014 г.

С бебе във форма

1 април 2014 - 4 г.с.

Как се опитвам да запазя теглото си в ранна бременност, без да навредя на себе си и на бебето?
Започвам с по-здравословна храна и поддържане на досегашния ми начин на живот и тренировки (репетиции).
Храната включва:
- задължително прясна салата - моркови, цвекло, зелена салата, пресен лук и др., а дресингът е с прясно изцеден лимонов сок и качествено олио, сол не ползвам;
- пресни плодове;
- кълнове (в момента съм заредила три буркана с леща, соя и ръж);
- сурови ядки - освен всички други любими ядки, задължително по една лъжица сурово ленено семе, богато на омега-3 мастни киселини: http://www.webmd.com/diet/features/benefits-of-flaxseed;
- варени ядки (нахут, елда, овесени ядки и др.) и супи с тях;
- много билков чай и вода, като внимавам билките да са подходящи за бременни.

Храната изключва или ограничава до минимум:
- сладкиши;
- пържени храни;
- газирани напитки;
- солени храни (и без това не обичам сол!);
- пакетирани храни, тип "снакс" - солети, брускети и други "ети";
- всякакви други абсолютно ненужни за организма храни, които само ще му дадат празни калории и ще го снабдят с мастни депа, но няма да го заредят с енергия, нито ще се усвоят добре, нито ще помогнат за доброто развитие на бебето.

Внимавам храната да е в същото количество, както досега. Изчаквам да усетя истински глад преди да ям. Разликата е в качеството на храната и в нейното разнообразие. Взимам си фолиевата киселина.

Няма коментари:

Публикуване на коментар